Platforma Google Workspace (G Suite)

Platforma Google Workspace (dawniej G Suite) dla ZSP1 w Wieprzu

Platforma edukacyjna Google Workspace (dawniej G-Suite)

Od 4.04.2020 r. stopniowo, od klas najstarszych przyłączymy uczniów do nowej platformy G-Suite Jest to jeden z najnowocześniejszych zestawów narzędzi dla nauczyciela i ucznia do wirtualnego nauczania Wszystkie zgromadzone do tej pory materiały w szkolnej platformie zostaną przeniesione do G Suite Instrukcję logowania umieszczę na tej podstronie. Loginy, hasła prześlę do uczniów i rodziców/opiekunów poprzez dziennik Uonet+ lub bezpośrednio podczas spotkań online

Pomoc techniczna e-mail: wicedyrektor@zsp1.wieprz.pl

Regulamin korzystania z kont w usłudze Google G Suite dla Szkół i Uczelni przez uczniów Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 1 im. Jana Pawła II w Wieprzu na potrzeby usługi Classroom (wirtualnej klasy):

§ 1 Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy regulamin określa w szczególności:
    a. zasady przyznania konta w usłudze Google G Suite dla Szkół i Uczelni,
    b. zasady korzystania z konta w usłudze Google G Suite dla Szkół i Uczelni przez uczniów,
    c. zakres i uprawnienia dyrektora szkoły, nauczycieli i administratora, dotyczące kont w usłudze Google G Suite dla Szkół i Uczelni,
    d. postanowienia końcowe.
  2. Usługa Google G Suite dla Szkół i Uczelni to zintegrowane rozwiązanie do komunikacji i współpracy, w ramach którego Google oferuje udostępnianie usługi poczty e-mail, kalendarza, czatu, dysku i innych działających w oparciu o tzw. chmurę.
  3. Administratorem danych osobowych udostępnionego konta powiązanego z domeną zsp1wieprz.pl jest Dyrektor Szkoły.
  4. Użytkowanie przez uczniów konta w oparciu o rozwiązania Google G Suite dla Szkół i Uczelni wiąże się z akceptacją Warunków korzystania z usługi Google oraz Polityki prywatności Google.

§ 2 Zasady przyznania uczniowi konta w usłudze Google Suite dla Szkół i Uczelni

  1. Uczeń Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 1 im. Jana Pawła II w Wieprzu, począwszy od oddziału klasy pierwszej, otrzymuje dostęp do konta w usłudze Google G Suite dla Szkół i Uczelni, które będzie utworzone w sub-domenie imie.nazwisko@uczen.zsp1wieprz.pl (bez znaków diakrytycznych) na czas edukacji w Szkole.
  2. W przypadku powtórzenia się nazwy użytkownika (imię.nazwisko), na jej końcu stawiana jest kolejna liczba naturalna.
  3. Utworzenie konta jest pomocne do realizacji wymagań z podstawy programowej kształcenia ogólnego z zajęć informatyki oraz innych przedmiotów szkolnych.
  4. Utworzenie oraz użytkowanie konta w usłudze Google G Suite dla Szkół i Uczelni przez ucznia wiąże się z:
    a. wyrażeniem zgody jego rodziców (prawnych opiekunów) na założenie i używanie konta w usłudze Google G Suite dla Szkół i Uczelni,
    b. akceptacją przez ucznia postanowień niniejszego regulaminu,
    c. z przyczyny gwałtownego rozprzestrzeniania się koronawirusa nie możemy uzyskać od Państwa pisemnej zgody na założenie konta i przetwarzanie danych osobowych prosimy o przekazanie na maila informacji jeżeli ktoś z Państwa nie wyraża zgody (sprzeciw) na założenie konta gmail i przetwarzania danych osobowych, w terminie do 1.04.2020 r.
  5. Osoby zarządzające kontami uczniów (administrator, nauczyciele) w usłudze Google G Suite dla Szkół i Uczelni wyznacza Dyrektor Szkoły.
  6. Osoby zarządzający kontami (nauczyciele) przekazują uczniom szczegóły dotyczące pierwszego logowania oraz hasła startowe.

§ 3 Zasady korzystania z usługi Google Suite dla Szkół i Uczelni przez uczniów

  1. Konto w usłudze Google G Suite dla Szkół i Uczelni może być wykorzystywane przez ucznia między innymi w celu:
    a. realizacji wymagań podstawy programowej kształcenia ogólnego z informatyki;
    b. wykorzystania jako jednego z narzędzi do realizacji wymagań podstawy programowej kształcenia ogólnego z innych przedmiotów;
    c. komunikacji z innymi uczniami i nauczycielami Szkoły.
  2. Użytkownik zobowiązuje się w szczególności do:
    a. wykorzystywania konta zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, normami społecznymi i obyczajowymi, postanowieniami niniejszego Regulaminu oraz zasadami netykiety;
    b. działania w sposób nie naruszający praw innych użytkowników (takich jak prawo do ochrony prywatności i wizerunku),
    c. nie rozsyłania z konta niechcianej przez innych użytkowników korespondencji (spamu),
    d. nieużywania konta usługi do nielegalnego udostępniania plików,
    e. nieprzenoszenia na osoby trzecie prawa do korzystania z konta.
  3. Dostęp do konta możliwy jest za pomocą przeglądarki internetowej na stronie http://mail.google.com/a/zsp1wieprz.pl lub http://google.pl
  4. Przy pierwszym logowaniu do konta uczeń zobowiązany jest do zmiany hasła startowego.
  5. Z uwagi na bezpieczeństwo systemu oraz danych osobowych hasło musi być tajne, to znaczy znane wyłącznie użytkownikowi (w przypadku uczniów również rodzicowi lub opiekunowi prawnemu). W przypadku odtajnienia hasła należy je niezwłocznie zmienić na nowe w odpowiednich opcjach systemu.
  6. Hasło nie może być zbyt proste lub oczywiste do odgadnięcia przez osoby trzecie. Musi spełniać warunki:
    a. składać się z co najmniej 8 znaków,
    b. zawierać co najmniej 1 dużą literę,
    c. zawierać co najmniej 1 małą literę,
    d. zawierać co najmniej 1 cyfrę lub znak specjalny, np. %$#* itp.

§ 4 Zakres i uprawnienia Dyrektora dotyczące kont w usłudze Google G Suite dla Szkół i Uczelni

  1. Z uwagi na konieczność zapewnienia ochrony interesu i bezpieczeństwa Szkoły Dyrektor ma prawo kontrolować wszystkie działania związane z użytkowaniem przez uczniów kont w usłudze Google G Suite dla Szkół i Uczelni.
  2. Dyrektor może zlecić kontrolę działań użytkownika – ucznia administratorowi systemu oraz nauczycielom;
  3. Kontrola odbywa się z poszanowaniem prawa do prywatności i ochrony danych.

§ 5 Postanowienia końcowe

  1. Dyrektor Szkoły ma prawo do:
    a. zmian postanowień niniejszego Regulaminu,
    b. usuwania kont uczniów, którzy przestają być uczniami szkoły w terminie do jednego miesiąca od zakończenia zajęć edukacyjnych,
    c. zablokowania kont uczniów w przypadku:

    • wykorzystania ich w sposób niezgodny z przeznaczeniem,
    • sprzeczny z interesem szkoły;
    • naruszenia postanowień niniejszego Regulaminu,
    • naruszania ogólnie przyjętych zasady współistnienia użytkowników sieci Internet;
    • naruszenia innych regulaminów i Statutu Szkoły.
  2. W przypadku rażącego naruszenia Regulaminu Dyrektor Szkoły ma prawo do zastosowania kar przewidzianych w Statucie Szkoły.
  3. W przypadku podejrzenia łamania prawa przez użytkownika – ucznia Dyrektor Szkoły ma prawo do zawiadomienia Policji.
  4. W sytuacjach nieuregulowanych niniejszym regulaminem decyzje podejmuje Dyrektor Szkoły.
  5. Niniejszy Regulamin obowiązuje od 1.04.2020 r.
Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort użytkowania. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz.
Skip to content