REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLA NR 1 W WIEPRZU-dokumenty do pobrania w zakładce STRONA GŁÓWNA/DOKUMENTY
Żabki i Biedronki witają w naszym przedszkolu 🙂
Droga mamo przedszkolaka, drogi tato. W trudnych czasach wasze dziecko rusza w drogę. Lecz, gdy wejdzie do przedszkola, będę blisko pierwsze kroki dziś postawić mu pomogę. Będę obok gdy łza pierwsza się pojawi, gdy zagości w małym sercu ból rozstania zadbam o to, by wypełniać czas przygodą i odpowiem na dręczące go pytania
Droga mamo, drogi tato przedszkolaka. Będę obok także potem, gdy na twarzy twego dziecka piękny uśmiech się pojawi. I zapewniam Cię… Na pewno tak się zdarzy! Choć przed nami długa droga, to pamiętaj, że łatwiejszym dzisiaj stanie się rozstanie gdy przekażesz mi swe dziecko, lecz zostawisz w swoim sercu, tak potrzebne… zaufanie.
Co nowego w naszym przedszkolu
Święto Wszystkich Świętych
święto przypada w niedzielę
Zimowa przerwa świąteczna
23.12.2020r. – 03.01.2021r.
Koncepcja pracy przedszkola
Rozkład dnia dla poszczególnych grup wiekowych:
RAMOWY ROZKŁAD DNIA (grupa dzieci 3-4-letnich)
- 6.45 – 8.00 Schodzenie się dzieci, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, swobodne rozmowy
Od godziny 8.00 – 13.00 realizacja podstawy programowej
- 8.00 – 8.20 Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju
- 8.20 – 8.25 Zabawa ruchowa
- 8.25 – 8.45 Czynności higieniczno –porządkowe
- 8.45 – 9.00 Śniadanie
- 9.00 – 9.05 Czynności organizacyjne
- 9.05 – 9.40 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą uwzględnieniem przerwy między zajęciami
- 9.40 – 10.00 Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci
- 10.00- 11.30 Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze
- 11.30- 11.45 Czynności higieniczno- porządkowe
- 11.45- 12.15 Obiad
- 12.15- 12.30 Przygotowanie do leżakowania
- 12.30- 14.00 Leżakowanie
- 14.00- 14.20 Przygotowanie do podwieczorku
- 14.20- 14.35 Podwieczorek
- 14.35- 15.45 Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, zabawy ruchowe, zajęcia dodatkowe, samodzielna aktywność dzieci, gry stolikowe, czytanie bajek, zabawy tematyczne, praca indywidualna, rozchodzenie się dzieci
RAMOWY ROZKŁAD DNIA (grupa dzieci 5-6-letnich)
- 6:45 – 8:00 Schodzenie się dzieci – zabawy dowolne przy niewielkim udziale nauczyciela, praca indywidualna.
Od godziny 8.00 – 13.00 realizacja podstawy programowej
- 8:00 – 8:30 Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju. Praca z dzieckiem uzdolnionym
- 8:30 – 8:35 Zestaw ćwiczeń porannych
- 8:35 – 8:45 Czynności higieniczno-porządkowe
- 8:45 – 9:00 Śniadanie
- 9.00 – 9.05 Czynności organizacyjne
- 9:10 – 10:10 Realizacja zadań edukacyjnych w sali i na powietrzu z zakresu wszystkich dziedzin pedagogicznego oddziaływania z uwzględnieniem przerwy między zajęciami
- 10:20– 10:30 Czynności higieniczno-porządkowe
- 10:30– 11:30 Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, wycieczki, spacery, obserwacje przyrodnicze
- 11:30– 11:45 Czynności higieniczno-porządkowe
- 11.45- 12.15 Obiad
- 12:15– 14:00 Zabawy dowolne w sali lub w ogrodzie przedszkolnym: bajkoterapia, ćwiczenia relaksacyjne, artykulacyjne. Zabawy doskonalące funkcje poznawcze lub sprawności grafomotoryczne. Utrwalanie poznanych wierszy piosenek ( w tym. po godz. 13.00 zajęcia dodatkowe).
- 14:00– 14:15 Czynności higieniczno-porządkowe
- 14:15– 14:30 Podwieczorek
- 14:30– 15.45 Zabawy ruchowe w sali kierowane przez nauczyciela, zabawy i gry stolikowe, konstrukcyjno-manipulacyjne, czytanie bajek Zabawy w ogrodzie przedszkolnym Rozmowy indywidualne z rodzicami .
W trosce o prawidłowy rozwój psychoruchowy oraz przebieg wychowania oraz kształcenia dzieci w wieku przedszkolnym zaleca się następujące proporcje zagospodarowania czasu przebywania w przedszkolu w rozliczeniu tygodniowym:
- 1/5 czasu przeznaczona na zabawę ( w tym czasie dzieci bawią się swobodnie przy niewielkim udziale nauczyciela
- 1/5 czasu dzieci spędzają w ogrodzie przedszkolnym (organizowane są tam gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe)najwyżej 1/5 czasu zajmują różnego typu zajęcia dydaktyczne, realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego (w naszym przypadku jest to program „Nasze przedszkole” M. Kwaśniewskiej, W. Żaby – Żabińskiej)
- 2/5 czasu nauczyciel może dowolnie zagospodarować