Deklaracja dostępności strony

Deklaracja dostępności strony internetowej

Zespół Szkolno-Przedszkolny im. Jana Pawła II w Wieprzu zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej zsp1wieprz.pl zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego zsp1wieprz.pl

Data publikacji strony internetowej: 17.09.2020

Data ostatniej dużej aktualizacji: 17.09.2020

Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie sporządzono dnia 17.09.2020 Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Tab: przenosi fokus (punkt uwagi) do następnego aktywnego elementu na stronie (odnośnika, formularza) Shift + Tab: przenosi fokus do poprzedniego aktywnego elementu na stronie (odnośnika, formularza) Enter – uaktywnia odnośnik i przyciski strzałki w dół↓ i w górę↑ oraz w lewo→ i w prawo← – umożliwiają przemieszczanie się między pozycjami górnego menu Świadomie zrezygnowaliśmy z możliwości szerszego zastosowania skrótów klawiaturowych, aby uniknąć konfliktów z technologiami asystującymi (np. czytnikami ekranów), systemem lub aplikacjami użytkowników.

Udogodnienia

Serwis jest wyposażony w udogodnienia ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące:

    • przełącznik zmiany rozmiaru czcionki,
    • przełączniki zmiany kontrastu,
    • na stronie zastosowano technologie „skip navigation” – szybkie przemieszczanie do wskazanych elementów strony.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Zdzisław Stańczak, adres poczty elektronicznej dyrektor@zsp1wieprz.pl Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu lub materiału itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich (https://www.rpo.gov.pl/pl)

Dostępność architektoniczna

Adres:

Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 im. Jana Pawła II w Wieprzu,

ul. Centralna 19, 34-122 Wieprz

Zespół mieści się w dwóch budynkach.

Do budynku głównego prowadzą następujące wejścia:

1 wejście główne – do którego prowadzą schody oraz podjazd dla wózków;

2 wejście (od strony oddziału zerówki) – prowadzi do niego alejka wzdłuż budynku szkoły;

3 wejście (od Sali artystycznej/podwórka/ – można wjechać wózkiem, ale w środku brak podjazdu.

4 wejście od hali sportowej – można wjechać wózkiem i przejechać do Sali gimnastycznej, na poziom parteru.

5 wejście od bieżni sportowej ze schodami -nie jest wyposażone w podjazd dla wózków.

Przy wejściu 1 do budynku znajduje się stanowisko woźnych szkolnych, które kontrolują kto wchodzi do szkoły.

W budynku nie ma windy.

W budynku są toalety dla osób niepełnosprawnych i podjazdy na każdym piętrze.

Budynku przedszkola mieści się naprzeciw szkoły i prowadza do niego następujące wejścia:

Wejście główne ze schodami bez podjazdu dla wózków,

Wejście tarasowe ze schodami bez podjazdu dla wózków.

Przed budynkami znajduje się duży parking z miejscami dostępnymi bez wyznaczonego miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Do obu budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W zespole nie ma pętli indukcyjnych.

W budynkach nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących

W zespole nie można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM).

budynku szkoły;

3 wejście (od Sali artystycznej/podwórka/ – można wjechać wózkiem, ale w środku brak podjazdu.

4 wejście od hali sportowej – można wjechać wózkiem i przejechać do Sali gimnastycznej, na poziom parteru.

5 wejście od bieżni sportowej ze schodami -nie jest wyposażone w podjazd dla wózków.

Przy wejściu 1 do budynku znajduje się stanowisko woźnych szkolnych, które kontrolują kto wchodzi do szkoły.

W budynku nie ma windy.

W budynku są toalety dla osób niepełnosprawnych i podjazdy na każdym piętrze.

Budynku przedszkola mieści się naprzeciw szkoły i prowadza do niego następujące wejścia:

Wejście główne ze schodami bez podjazdu dla wózków,

Wejście tarasowe ze schodami bez podjazdu dla wózków.

Przed budynkami znajduje się duży parking z miejscami dostępnymi bez wyznaczonego miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Do obu budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W zespole nie ma pętli indukcyjnych.

W budynkach nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących

W zespole nie można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM).

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort użytkowania. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz.
Skip to content